Stage, appartementje en leuke mensen! - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Marjolein Smit - WaarBenJij.nu Stage, appartementje en leuke mensen! - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Marjolein Smit - WaarBenJij.nu

Stage, appartementje en leuke mensen!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Maart 2014 | Aruba, Bubali

Lieve allemaal,
En weer heeft mijn blog even stilgelegen. Een paar dagen geleden heb ik een hele lange blog geschreven, maar die is helaas ineens verdwenen. Dus vandaar poging 2.
Mijn stage gaat goed. Het blijft nog steeds wennen om hier les te geven maar het is een leuke uitdaging. Mijn leerlingen hier hebben een paar weken geleden een tekening gemaakt over Aruba. Wat vonden zij van Aruba? Een aantal tekeningen heb ik gefotografeerd en naar mijn Nederlandse stageklas gemaild. Misschien dat wij binnenkort wel tekeningen terug krijgen!
Ik heb al twee keer een mailtje ontvangen van mijn stageklas in Nederland en natuurlijk krijgen ze snel bericht terug van juf Marjolein. Mijn stageklas hier was een paar weken terug helemaal in de ban van Valentijnsdag. Op woensdag hebben we Valentijnskaarten gemaakt. Iedereen maakte een kaart voor iemand van wie je houd. Sommige kinderen maakten een kaart voor het thuisfront, andere kinderen schreven een kaart naar hun vriendje/vriendinnetje of naar vrienden. Er kwamen steeds meer kaarten, dus sommige kinderen hadden een stapel om uit te delen. Een paar kinderen kwamen naar mij toe met de vraag of ik hun kaart wilde geven. Heel schattig! 14 februari heb ik Valentijnspost uitgedeeld aan een aantal kinderen. Toen ik die dag zelf op school kwam hingen er 2 ballonnen met kaartjes in de vorm van een hartje aan de deur. De één was voor mijn stage begeleidster en de andere was voor mij. Eén van de meiden uit de klas was extra vroeg thuis weggegaan om dit op te hangen, voor mijn stage begeleidster en ik op school zouden zijn. Verder heb ik een aantal tekeningen en cadeautjes gekregen, echt lief! Die middag hebben we fotolijstjes gemaakt. De kinderen hadden allemaal foto’s meegebracht en we gingen met karton een fotolijst maken. De meeste zijn erg mooi gelukt.
Vandaag (de laatste dag van februari) hebben we Carnaval op school gevierd. Alle kinderen waren verkleed en hebben al dagen gewerkt aan een mooi t-shirt of aan een heel kostuum. De kinderen zagen er echt prachtig uit! Het gaat hier heel anders dan in Nederland. Met de hele school verzamelden we in de gymzaal en gingen de klassen bij elkaar zitten. We hebben een t-shirt contest gehad en een kostuum contest. De kinderen die daaraan mee wilden doen, kwamen in het midden staan en dansten daar. Alle leerkrachten moesten een kind uitkiezen die zij het mooist verkleed vonden en brachten het kind vervolgens naar een klein podiumpje. Dat waren uiteindelijk 10 kinderen. Daarvan zouden 5 kinderen winnen met natuurlijk een top 5.
Een aantal klassen hadden nog dansjes voorbereid en hebben die laten zien. Vervolgens lekker pauze (eten en drinken) en konden de kinderen lekker een half uur buiten uitrazen. Na de pauze kwamen we weer samen met de hele school in de gymzaal en gingen we daar een tijdje dansen. En.. Einde schooldag! Hoe snel kan het gaan? Ik had het achteraf wel echt heel warm, maar ach daarna thuis weer een douche en het is weer goed.
Genoeg over stage, next!
Ik heb hier super leuke mensen leren kennen! Daar wil ik ook wat over vertellen! Om te beginnen Esme. Een super leuk meisje uit Amsterdam. We hebben samen hele leuke dingen gedaan. Drankjes drinken, op het strand bruin worden, strand wandeling gemaakt, leuke stapavonden gehad, leuke mensen ontmoet, gekke dingen gedaan en naar de natural pool geweest. Dat was een hele toffe belevenis voor ons allebei. Een spontane actie. We gingen met mijn auto ongeveer die kant op, gelukkig is Esme een held met kaartlezen (haha sorry mop!) en vonden we uiteindelijk gelukkig bordjes! Google maps werkt hier NIET! Haha. De laatste berg voor de laatste stop trok mijn auto het halverwege niet meer en reden we langzaam achteruit terug! Oeps! Het was geen rechte berg en zoals de meesten van jullie weten: ik kan wel achteruit rijden maar ik vind het vreselijk! Dus ik ging vol op de rem en langzaam, beetje bij beetje reden we de berg weer af. We belanden bijna in de afgrond maar gelukkig kon ik de auto nog op het laatste moment weer recht krijgen. Uiteindelijk hebben we de auto netjes op een normaal recht stuk weggezet en zijn we de berg op gelopen. Daar kwamen we bij een soort open houten hutje. Allemaal Arubaanse mensen. Een man vertelde ons dat wij moesten betalen om door te mogen. Voor 2 euro konden we dat bandje halen omdat ik stage loop op het eiland. We vroegen aan de man hoe we verder konden. Te voet! Geen andere mogelijkheid als je geen eigen auto hebt.. En hoe ver is dat lopend? 55 minuten..
Dus.. Wij gingen op weg. Na ongeveer 10 minuten doopten we dit om tot onze pelgrimstocht en was het al veel te warm om verder te lopen. We namen ons voor dat we de mensen in de eerste beste auto zouden vragen om een lift. Gelukkig kwam die auto al snel (verder hebben we geen auto’s gezien, dus we hadden geluk). Een Arubaanse man met 2 kinderen vroeg uit zichzelf of wij mee wilden rijden. Dat wilden wij maar al te graag. Dus met onze tassen achterin gepropt reden we verder. Blijkbaar zijn Arubanen niet gewend om 2 lange meiden in de auto te hebben, we zaten letterlijk dubbelgevouwen! Na een hele tijd gereden te hebben op modus turbulentie kwamen we op onze bestemming. Echt een prachtig stuk van het eiland! Een klein stukje over rotsen gelopen met de Arubaanse mensen. Zij hadden daar blijkbaar afgesproken met de rest van de familie, want de andere 10 Arubanen kenden ze ook.
We hebben daar met hen gezwommen, gelachen en gekletst. Het was heerlijk! Daarna konden wij gelukkig met hen mee terug rijden en heeft die man ons zelfs naar mijn auto terug gebracht.
Daarna zijn we lekker naar de welbekende Mc Donalds gereden en hebben we lekker gegeten.
Ook heb ik hier Elise leren kennen. Een super leuke meid uit België. Zij kent Esme ook en met Elise heb ik ook heerlijk drankjes gedronken, leuke mensen leren kennen, leuke (salsa!!)dansavonden gehad en wij zijn samen naar carnaval geweest. Een hele leuke optocht gezien en lekker samen gekeken en gekletst.
Karlijn heb ik hier ook leren kennen. Een leuke meid uit Ede en gelukkig komt ze over een paar weken weer terug! Wij hebben leuke stapavonden gehad, lekker drankjes gedronken en heerlijk op het strand gechilled!
Verder heb ik nog een hele lijst mensen hier leren kennen!
Nederlands, Amerikaans, Arubaans, alles!
Ik heb hier ook mijn eigen appartementje sinds een paar dagen! Super fijn! Ik heb mijn eerste weken bij Renate in huis mogen wonen, heel lief! Maar een eigen plekje is wel heel lekker.
Het is niet heel groot, formaatje studio. Ik heb een bed, koelkast en keukentje in 1 kamer en mijn badkamer in een ander kamertje. Ik spuit hier zelfs mijn eigen spinnen dood! (Sorry voor de dierenliefhebbers onder ons.. Als je de spinnen wil redden, moet je maar langs komen..)
Maar ik zal stoppen met mijn verhaal en ik hoop dat ik jullie genoeg heb verteld!
Liefs!

  • 03 Maart 2014 - 06:55

    Ellen Roelofs:

    Wat een leuke blog. Inmiddels ben ik weer in Nederland gearriveerd dus het is heerlijk vanuit hier jouw belevenissen op Aruba te volgen. Vooral omdat het zo herkenbaar is. Groetjes vanuit een fris Nederland,

    Ellen.

  • 03 Maart 2014 - 12:26

    Jose:

    He zussie,

    Weer een gezellige tijd gehad dus

  • 08 Maart 2014 - 22:38

    Mama:

    En nu kan ik zelf kijken waar je woont en waar je school is. En natuurlijk naar je favoriete strand...nog een week en dan moet ik het weer doen met je blogs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanuit school ga ik 4 maanden stage lopen op het mooie eiland: Aruba! Ik zal hier zo vaak mogelijk berichten en foto's posten!

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1700
Totaal aantal bezoekers 5713

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 14 Mei 2014

4 maanden stage op Aruba

Landen bezocht: